|  
جمعه 7 ارديبهشت 1403
  |     |   ENGLISH   |     |     |  
مدیریت > معاونت پژوهش و فناوری

 

حوزه معاونت پژوهشی

 

» اهم وظایف و اختیارات

 

» دفتر پژوهش

 

» دفتر ارتباط با صنعت و امور پایان نامه ها

 

» دفتر طرح برنامه و بودجه

 

» باشگاه پژوهشگران جوان

 

» انجمنهای علمی و ادبی

 

» دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات و مرکز اطلاع رسانی

 

» آزمایشگاهها و کارگاهها

 

» کتابخانه

 

» مزرعه پژوهشی دانشگاه

» چشم انداز آینده


» اهم وظایف واختیارات

جهت اعتلای سطح علمی دانشگاه و در راستای عنایت خاص ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی در باب پژوهش ، اهم وظایف و اختیارات حوزه  معاونت پژوهشی به شرح زیر می باشد:

- انجام بررسی های لازم و اتخاذ تصمیم در مورد فعالیت های پژوهشی

- همکاری جهت برگزاری همایش ها ، کنفرانس های علمی و طرحهای تحقیقاتی برون دانشگاهی .

- نظارت بر امور کتابخانه و بانکهای اطلاعاتی و انتشارات علمی اساتید و نشریات .

- برقراری رابطه با سازمانها و مراکز صنعتی جهت جلب همکاری آنان در زمینه های مختلف پژوهشی

- نظارت به آزمایشگاهها و کارگاهها و تجهیز آن .

- راهبری فعالیتهای باشگاه پژوهشگران جوان و انجمن های علمی دانشجویی .

- نظارت و هماهنگی های لازم از تصویب تا دفاع پایان نامه دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی .

انجام طرحهای تحقیقاتی

با توجه به اهمیت تحقیقات , این قسمت پیگیر طرح های تحقیقاتی اعضاء هیات علمی ، اساتید و دانشجویان جهت طرح در شورای پژوهشی واحد و پس از آن در سازمان مرکزی تا رسیدن به پایان کار می باشد .

» دفتر پژوهش

مسئول:  زهره صادقی فرد

اهم کارهای دفتر پژوهش که زیر نظر معاونت محترم پژوهش صورت می گیرد عبارتند از :

۱ – هماهنگی های برگزاری جلسات شورای پژوهشی با حضور اعضاء شورا و معاونت محترم پژوهش می باشد که  بررسی طرحهای پژوهشی اساتید و بررسی پروپوزالهای مصوب دانشجویان کارشناسی ارشد و تشویق مقالات و بررسی سفرهای خارجی اساتید  را شامل می شود .

۲ – هماهنگی های برگزاری جلسات شورای انتشارات با حضور معاونت محترم پژوهشی و آموزشی و اعضاء شورا ی انتشارات و بررسی مسائل مربوط به چاپ  کتاب اساتید از خود واحد یا واحد های دیگر و پیگیری مکاتبات مربوط به آنها جهت اخذشابک وفیپا و چاپ از دفتر گسترش تولید علم .

۳ – انجام امور دفتری و دریافت نامه ها و ارجاع توسط معاونت محترم پژوهش و ارسال به دبیرخانه و  بایگانی  نامه های مربوطه و پیگیری جوابیه لازم جهت نامه ها در مهلت مقرر.

۴ – هماهنگی انجام جلسات ماهیانه معاونت محترم  پژوهشی با همکاران حوزه .

۵ – پیگیری مسائل مربوط به فصلنامه پژوهشی ترویجی علوم اسلامی (ارسال شماره های چاپ شده به کلیه واحدهای دانشگاه اسلامی)

۶ – پیگیری خرید تجهیزات آزمایشگاهی از طریق برگزاری مناقصه

۷ – ارسال کتب منتشره این واحد به کلیه واحد ها

۸ – تکریم ارباب رجوع و قرار ملاقات با معاونت محترم پژوهشی و پیگیری امور مربوط به آنان

۹-ارسال گزارش صورتجلسات شورای پژوهشی و شورای انتشارات هر ۶ ماه یکبار به سازمان

۱۰ – صدور معرفینامه دانشجویی برای بخشهای مختلف صنعت و سازمانها جهت انجام امور مربوط به تحقیق درس و پروژه

 طرح های پژوهشی، حضور در مجامع علمی داخلی و بین المللی و تولید علم

در حال حاضر تعداد ۷۵ طرح پژوهشی خاتمه یافته،۲۷ طرح در حال اجرا ،۱ طرح برون دانشگاهی ،  ۴۵ مقاله منتشر شده در نشریات علمی خارجی ، ۷۳ مقاله منتشر شده در نشریات علمی داخلی ، ۷۲ مقاله ارائه شده در همایش های بین المللی (چه بصورت پوستر و سخنرانی) و ۷۴ مقاله ارائه شده در همایش های داخلی،۶ مقاله تیم رباتیک و ۱۸ جلد کتاب توسط اساتید منتشر شده است.

شورای پژوهشی

متشکل از ۹ نفر از اساتید هر دو هفته روزهای یکشنبه با حضور اعضاء ذیل تشکیل می گردد :

  1. دکتر انوش اقدامی(معاونت پژوهشی و رئیس شورا )
  2. دکتر محمدرضا سلمانی (عضو شورا )
  3. دکتر داود حسین زاده (عضو شورا )
  4. دکتر علیرضا علیزاده (عضو شورا )
  5. دکتر مجید گندمکار (عضو شورا )
  6. دکتر خلیل انصاری (عضو شورا )
  7. دکتر حجت الاسلام و المسلمین حسین حبیبی تبار (عضو شورا )
  8. دکتر بهشته نیوشا (عضو شورا )
  9. دکتر بهرام کیوانی(عضو شورا )
  10. دکتر نیما هاشمی(عضو شورا )
  11. مهندس علی الیاسی (دبیر شورا )

شورای انتشارات

  1. دکتر انوش اقدامی (معاونت پژوهشی و رئیس شورا )
  2. دکتر نیما هاشمی (معاونت آموزش و عضو شورا )
  3. دکتر داود حسین زاده (عضو شورا )
  4. دکترجواد نیکوکار (عضو شورا )
  5. دکتر حسین حبیبی تبار(عضو شورا )
  6. مهندس  علی الیاسی(دبیر شورا )
 

 

» دفتر ارتباط با صنعت و امور پایان نامه ها

مسئول : علی فصیحی پور

- نظارت و هماهنگی در خصوص کارآموزی و کارورزی و بازدیدهای علمی تحقیقاتی .

- کسب نیازهای پژوهشی واحد های صنعتی و اولویت های تحقیقاتی جامعه .

- بستر سازی و کاریابی برای دانشجویان

- برگزاری ۲ دوره کلاسهای آموزش رباتیک و تشکیل ۸ تیم و شرکت در مسابقات موشهای هوشمند تبریز

-شرکت در ششمین دوره مسابقات ملی موشهای هوشمند در سبزوار

-شرکت در  مسابقات بین المللی ایران اپن قزوین در سال ۱۳۸۸

- ایجاد و راه اندازی آزمایشگاه رباتیک

- انجام امور مربوط به پایان نامه دانشجویان کارشناسی ارشد و برگزاری جلسات دفاع

- برگزاری سخنرانی های علمی با استفاده از اساتید مجرب

- هماهنگی و اعزام دانشجویان برای بازدید از مراکز صنعتی و تحقیقاتی

- شرکت در نمایشگاه فن بازار ملی که همه ساله در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می گردد.

- امور پایان نامه ها

- بررسی پروپوزالهای دانشجویان کارشناسی ارشد

- صدور ابلاغیه ها و معرفینامه های مختلف برای دانشجویان کارشناسی ارشد

- نظارت بر مراحل انجام پایان نامه از طریق دریافت گزارش کار و ....

- برگزاری جلسات دفاع

- انجام قراردادهای پژوهشی و تحقیقاتی با موسسات علمی جهت مراجعه دانشجویان کارشناسی ارشد (آموزش و پرورش ، مرکز تحقیقات علوم دامی کشور ، جهاد سازندگی و......)

 

»دفتر طرح برنامه و بودجه

مسئول : زهرا طالب حقیقی

- تهیه کلیه سندهای مالی پژوهشی,صدور چک ,نگهداری اسناد پژوهشی

-ثبت اسناد مربوط به هزینه های پژوهشی و تکمیل بانک اطلاعاتی صندوق پژوهشی

-تشکیل جلسه کمیته بودجه با حضور ریاست محترم دانشگاه و معاونان جهت پیش بینی هزینه های دانشگاه

-تهیه و ارسال گزارشهای آماری درخواستی حوزه های مختلف دانشگاه

-برآورد هزینه‏های اداری,خدماتی,پژوهشی,آموزشی,عمرانی‏و‏... دانشگاه در‏سال۸۸ جهت پیش‏بینی بودجه سال ۸۸

-شرکت در همایش چشم انداز ۲۰ ساله در منطقه ۵

-ارسال اطلاعات ارزیابی عملکرد برنامه توسعه چهارم در سال ۸۶و۸۷

-ارسال گزارشات فصلی بودجه پژوهشی

-ارسال گزارش فصلی ارزیابی عملکرد بودجه سالیانه واحد و تجزیه تحلیل بودجه

-تشکیل شورای بودجه در دانشگاه و مشخص نمودن اعضا کمیته بودجه

-پیگیری خرید تجهیزات آزمایشگاهی از بودجه پژوهشی و گرفتن مجوز از دفتر فن آوری و اطلاعات

-نظارت‏بر اجرای‏بخشنامه ۷۳/۴۰۲۰۱ صندوق‏پژوهشی دانشگاه طبق درصد‏های اعلام شده از طرف سازمان‏مرکزی دانشگاه وتقسیم بندی بودجه‏پژوهشی دربین‏حوزه‏های مختلف پژوهشی‏و گرفتن گزارش ماهیانه از حوزه‏ها

-نظارت بر محاسبات و پیش بینی بودجه ۸۸ با توجه به عملکرد ۳ سال گذشته

»باشگاه پژوهشگران جوان

مسئول : مرتضی کریم پور

درطی چند سال اخیر تعداد۳۵۰ نفر کارت عضویت دریافت نموده اند که با توجه به اتمام مهلت مقرر در خال حاضر ۱۳۰ عضو فعال داشته و تعداد ۱۰ پرونده دیگر جهت عضویت اقدام صورت پذیرفته است. تیم رباتیک باشگاه پژوهشگران جوان در آبانماه ۸۳ در مسابقات تورنتو در موفقیت مجدد خود به مقام سوم دست یافت و در اردیبهشت ماه ۸۳ در مسابقات رباتیک غرب کانادا در بین ۷۵ تیم به مقام ستاره مسابقات دست یافت.

گزیده ای از آیین نامه عضویت در باشگاه پژوهشگران جوان

ماده ۱ : داوطلبان عضویت لازم است دارای شرایط عمومی زیر باشند:

۱-۱ : اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور.
۲-۱ : اعتقاد به قانون اساسی و اصل ولایت فقیه.
۳-۱ : عدم اشتهار به فساد اخلاقی.
۴-۱ : عدم سابقه عضویت در مجامع ، احزاب و گروههایی که با نظام جمهوری اسلامی در تضاد باشند.
۵-۱ : داشتن سن ۱۵ تا۳۰ سال.

تبصره ۱ : جوانان زیر ۱۵ سال و دارای استعداد درخشان با ویژگی برجسته به تشخیص شورای باشگاه .
تبصره ۲ : جوانان دارای مدرک دکترای تخصصی یا درجه اجتهاد تا ۳۵سالگی به تشخیص شورای باشگاه.

دانشجویانی‏که مصداق یکی‏از بند های‏زیر باشند می‏توانند‏به عضویت‏باشگاه پژوهشگران‏جوان در آیند:

- دارندگان معدل ۱۶ و بالاتر در رشته های فنی و مهندسی و کشاورزی در دو نیمسال تحصیلی (با حداقل ۱۸ واحد گذرانده در هر نیمسال ) در مقطع کارشناسی.

- دارندگان معدل ۱۷ و بالاتر در رشته های علوم پایه در دو نیمسال تحصیلی (با حداقل ۱۸ واحد گذرانده در هر نیمسال ) در مقطع کارشناسی.

- دارندگان معدل ۱۸ و بالاتر در رشته های علوم انسانی در دو نیمسال تحصیلی (با حداقل ۱۸ واحد گذرانده در هر نیمسال) در مقطع کارشناسی.

- چاپ حداقل  یک  مقاله  علمی در  مجلات  معتبر  داخلی یا  خارجی ، و یا ارائه حداقل دو مقاله علمی در کنفرانسهای علمی معتبر و ارائه مقاله کامل به باشگاه برای مقاطع  پایینتر از دکتری.

- کسب رتبه اول در یک مقطع و رشته تحصیلی دانشگاهی (بر اساس آیین نامه دانشگاه آزاد اسلامی).

»انجمنهای علمی و ادبی

مسئول : علی الیاسی

انجمن های علمی دانشگاه آزاد با هدف بهره مندی هر چه بیشتر دانشجویان از اطلاعات علمی در زمینه رشته های مختلف دانش روز و تداوم همفکری این عزیزان در واحد تشکیل گردیده است. در حال حاضر ۱۳ انجمن علمی مصوب جهت عضویت دانشجویان در حال فعالیت زاد می باشد که اهم فعالیت ها بشرح ذیل می باشد:

۱-    برگزاری سمینارهای علمی

۲-    برگزاری سخنرانی های علمی

۳-     نمایشگاه های تخصصی

۴-    برگزاری  کلاسهای درسی،کمک آموزشی و تخصصی ویژه در سطح واحد

۵-    ارتباط علمی با دانشگاههای داخل و خارج از کشور

۶-    شرکت در فعالیت های فوق برنامه

۷-    برگزاری بازدیدهای علمی از کارخانجات و شرکت های تولیدی جهت ارتقا سطح علمی دانشجویان و اعضا

انجمن های علمی فعال  در سطح واحد :

۱-  انجمن علمی روانشناسی
۲- انجمن علمی پرستاری     
۳- انجمن علمی مدیریت آموزشی   
۴- انجمن علمی مدیریت دولتی 
۵- انجمن علمی زیست شناسی   
۶- انجمن علمی کشاورزی   
۷- انجمن علمی مکانیک   
۸- انجمن علمی فیزیک   
۹- انجمن علمی برق   
۱۰- انجمن علمی کامپیوتر  
۱۱- انجمن علمی شیمی  
۱۲- انجمن علمی مواد و سرامیک
۱۳- انجمن علمی عمران
۱۴- انجمن علمی صنایع

 

 

»دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات

مسئول: محمد تمیم

دفترفناوری اطلاعات و ارتباطات با هدف توسعه بهره‌وری از فن‌آوری نوین اطلاعات و ارتباطات با بکارگیری آخرین تحولات در سازمان دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شد و در این عرصه نقش مؤثری در افزایش بهره‌وری درون‌سازمانی، کاهش هزینه‌ها، بهبود کیفیت خدمات و افزایش رضایتمندی دانشجویان و اساتید دانشگاه را به همراه داشته است.

معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه با توجه به زیرساخت های این بخش و با بکارگیری کارشناسان مجرب رایانه در داخل دانشگاه  به موفقیت های زیادی دست یافته است.این مرکز با یکپارچه‌سازی سیستم‌های رایانه از طریق شبکه داخلی و انتقال داده‌ها بین بخش‌ها سبب سهولت در دسترسی به اطلاعات دانشجویان و انجام عملیات بخش آموزش دانشگاه، ثبت‌نام، حذف و اضافه، امتحانات و همچنین کاهش اتلاف وقت، دقت و سرعت در انجام امور دراین دانشگاه شده‌است.

اهم فعالیتهای دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات:

 - گردآوری و ارائه گزارشها و آمار به سازمانها و دوایر ذیربط 

- تهیه و تجهیز نرم افزارها و سخت افزارهای مورد نیاز دوایر مختلف دانشگاه

- ایجاد و بروز سازی شبکه کامپیوتری دانشگاه

- اتصال شبکه کامپیوتری بین ساختمانهای دانشگاه از طریق فیبر نوری

- اتصال شبکه کامپیوتری به شهرک دانشگاهی از طریق سیستم بی سیم

- راه اندازی و تجهیز سایت کامپیوتری شهرک دانشگاهی

- راه اندازی سیستم ثبت نام اینترنتی و پرداخت اینترنتی ,بروز رسانی وب سایت دانشگاه ,افزایش سوئیچ های باند اینترنتی ,راه اندازی خط E1 و افزایش امکان ارتباط با شبکه

»مرکز اطلاع رسانی و اینترنت

مسئول : نیره ابطحی نصیری

این مرکز با پهنای باند اینترنت ۲۰۴۸ kbps در فضایی به مساحت ۲۴۰ متر مربع شامل سایت اینترنت برادران و خواهران در طبقه دوم ساختمان فنی و مهندسی شهید چمران و در طبقه سوم ساختمان دانشکده کشاورزی در شهرک دانشگاهی خاتم الانبیا واقع شده که روزانه بصورت تمام وقت ۸ ساعت به اعضاء هیئت علمی،اساتید و دانشجویان واحد سرویس دهی می نماید.
همچنین این مرکز امکان استفاده اعضاء هیئت علمی، دانشجویان کارشناسی ارشد و مدیران ارشد واحد از اینترنت را در شبانه روز در منزل فراهم نموده است.

نحوه دریافت هزینه از دانشجویان استفاده کننده از اینترنت:
- دانشجویان تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد) تا سقف ۱۵ ساعت بهره برداری ماهانه از پرداخت هزینه معاف بوده و برای بیش از این مقدار به ازای هر ساعت مبلغ ۱۵۰۰ ریال هزینه پرداخت می نمایند .

- دانشجویان کارشناسی و پایین تر به ازای هر ساعت مبلغ ۱۵۰۰ ریال هزینه پرداخت می نمایند .

-  کتابخانه دیجیتال

کتابخانه دیجیتال دانشگاه آزاد اسلامی جهت استفاده در واحدهای دانشگاهی دارای رشته های کارشناسی ارشد و دکتری، راه اندازی گردیده است. دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه در مرحله دوم گسترش این کتابخانه در ابتدای سال ۱۳۸۳، همگام با ۳۰ واحد دانشگاهی، به کتابخانه دیجیتال دانشگاه آزاد اسلامی متصل گردید. این کتابخانه می تواند نقش کلیدی در پیشرفت علمی و تحقیقاتی دانشگاه ایفا نماید .

با راه اندازی این کتابخانه در حال حاضر استاندارد دسترسی به اطلاعات علمی روزآمد در دانشگاه آزاد اسلامی قابل مقایسه با پیشرفته ترین دانشگاه های دنیا می باشد.

کتابخانه دیجیتال دانشگاه آزاد اسلامی شامل مجموعه های مهم زیر است:

-  استفاده نا محدود از ۱۰ بانک اطلاعاتی هسته و core دنیا نزدیک به ۴۰ میلیون خلاصه مقاله و نیز دسترسی به حدود ۹۰۰ بانک اطلاعاتی تخصصی دیگر در کتابخانه های دانشگاه
-  دسترسی به حدود ۱۰/۰۰۰ ژورنال الکترونیکی شامل ۱۰ میلیون مقاله تمام متن و تمام تصویر
-  دسترسی به حدود ۲۰۰۰ کتاب، مرجع و Hand Book الکترونیکی
-  خلاصه و اطلاعات حدود ۱/۶۰۰/۰۰۰ پایان نامه دانشگاههای آمریکا و اروپا
-  استفاده از خدمات کتابخانه ای(Link , Alert , SDI)

»آزمایشگاه ها و کارگاه ها

در این بخش تعداد ۶۳  آزمایشگاه و کارگاه وجود دارد که به تفکیک دانشکده ها بشرح ذیل معرفی می گردند :

نام آزمایشگاه

نام  مسئول

آزمایشگاه آب و خاک

مهندس حسنی

آزمایشگاه ماشین آلات کشاورزی

مهندس عشرتی

آزمایشگاه هرباریوم

خانم مهندس سنماری

آزمایشگاه تشریح دام

مهندس پناهی

آزمایشگاه میکروبیولوژی

مهندس عمان

آزمایشگاه بیوشیمی

مهندس سلیمی

آزمایشگاه فیزیولوزی

مهندس پناهی

آزمایشگاه جانور شناسی و فیزیولوژی

مهندس سلیمی

آزمایشگاه مرفولوژی و آناتومی گیاهی

مهندس ناظمی

آزمایشگاه قارچ شناسی و بیماریهای گیاهی

 

آزمایشگاه فیزیک هواشناسی

مهندس حسنی

آزمایشگاه حشره شناسی

مهندس حسنی

آزمایشگاه شیمی (کشاورزی)

مهندس ناظمی

آزمایشگاه زنبورداری

مهندس پناهی

آزمایشگاه تغذیه دام

مهندس سلیمی

آزمایشگاه پرورش گاو

مهندس عشرتی

آزمایشگاه پرورش گوسفند

مهندس عشرتی

آزمایشگاه خواص مکانیکی

 

آزمایشگاه مواد قالبگیری

 

آزمایشگاه سرامیک

 

آزمایشگاه متالوگرافی

 

آزمایشگاه فرایند ساخت سرامیک

 

آزمایشگاه هیدرولیک و پنوماتیک

آقای حسین احدی

آزمایشگاه شیشه و لعاب

 

آزمایشگاه عملیات حرارتی

 

آزمایشگاه رباتیک

 

آزمایشگاه مدارهای الکتریکی

 

آزمایشگاه مدارهای مخابراتی

 

آزمایشگاه دیجیتال ۱

آقای مستندی

آزمایشگاه دیجیتال ۲

آقای مستندی

آزمایشگاه کنترل خطی

 

آزمایشگاه ماشینهای الکتریکی ۱

 

آزمایشگاه مبانی الکترونیک

آقای مستندی

آزمایشگاه الکترونیک

آقای صدیق

آزمایشگاه برق و تحقیقات (۸۵)

 

آزمایشگاه اندازه گیری

آقای صدیق

آزمایشگاه فیزیک مکانیک

آقای رستمیان

آزمایشگاه فیزیک حرارت

آقای رستمیان

آزمایشگاه فیزیک الکتریسته

مهندس قاضی اسدی

آزمایشگاه فیزیک ۳

مهندس قاضی اسدی

آزمایشگاه فیزیک مدرن واپتیک

مهندس قاضی اسدی

آزمایشگاه شیمی صنعتی

مهندس صناعی

آزمایشگاه شیمی تجزیه دستگاهی

مهندس کریم پور

آزمایشگاه شیمی تحقیقات (۸۵)

مهندس کریم پور

آزمایشگاه شیمی آلی

 

آزمایشگاه شیمی تجزیه

مهندس کریم پور

آزمایشگاه شیمی عمومی

مهندس صنایی

آزمایشگاه عمران

آقای باغکی

آزمایشگاه هیدرولیک (عمران)

آقای باغکی

آزمایشگاه سیستم اندازه گیری (مکانیک)

مهندس ساوه ای

آزمایشگاه روانشناسی

آقای خلج

آزمایشگاه فیزیک هسته ای

مهندس قاضی اسدی

آزمایشگاه ماشین(۲)ماشین های الکتریکی

آقای سلامت

آزمایشگاه  عملیات حرارتی (شهرک)

مهندس رفعت

آزمایشگاه اصول و بهداشت دام

آقای پناهی

آزمایشگاه مبانی مهندسی برق

مهندس ساوه ای

مزرعه آموزشی

مهندس عشرتی

سایت کامپیوتر علوم انسانی

آقای مدرسی

سایت کامپیوتر کشاورزی

آقای مدرسی

آزمایشگاه مقاومت مصالح

مهندس رفعت

 

 

نام کارگاه                

نام مسئول

اتاق سمعی بصری (کشاورزی۱)

آقای صدری

لابراتوار زبان (علوم انسانی)

آقای خلج

لابراتوار زبان

آقای سعادتپور

اتاق سمعی بصری

آقای سعادتپور

اتاق پراتیک

خانم نعمتی

سمعی بصری ۲ کشاورزی

آقای صدری

سایت کامپیوتر۱

مهندس برهمند

سایت کامپیوتر۲

مهندس برهمند

سایت کامپیوتر۳

آقای  رضایی

سایت کامپیوتر۴

آقای  رضایی

سایت اینترنت

مهندس ابطحی

سایت هواشناسی 

مهندس عشرتی

کارگاه ریخته گری

 

کارگاه جوشکاری

آقای رهنما

کارگاه ماشین افزار

آقای حسین احدی

کارگاه مدلسازی

 

اتاق پروژه رشته مواد

 

کارگاه یونیورسال

آقای فرج اله تقوی

کارگاه نقشه برداری

آقای باغکی

کاگاهCNC و کنترل عددی

آقای فرج اله تقوی

کارگاه عمومی

آقای احدی

کارگاه برش کاری و ورقکاری

آقای رهنما

کارگاه تلویزیون

 

کارگاه سیم پیچی

آقای سلامت

کارگاه جوشکاری زیرپودری

آقای رهنما

کارگاه برق و مدارفرمان (۲)

آ

کارگاه مدار فرمان (۱)

آ

کارگاه نقشه کشی

مهندس ساوه ای

کارگاه جوشکاری قوس الکتریک

مهندس ساوه ای

کارگاه جوشکاری زیرپودری ( شهرک)

مهندس ساوه ای

کارگاه ریخته گری (شهرک)

مهندس  رفعت

کارگاه قالب پرس

آقای تقوی

گلخانه آموزشی

مهندس عشرتی

باغ تحقیقاتی

مهندس عشرتی

کارگاه باغبانی

مهندس عشرتی

 

»کتابخانه

مسئول :رسول رحمتی

شامل کتابخانه مرکزی و کتابخانه شهرک دانشگاهی به متراژ ۱۰۰۰ متر مربع دارای ۴۲۳۵۲ جلد معادل ۱۸۶۴۱ عنوان کتاب می باشد از این تعداد ۴۷۹۳ جلد معادل ۳۰۳۸ عنوان کتاب لاتین و ۳۷۵۵۹ جلد کتاب فارسی معادل ۱۵۶۰۳ عنوان فارسی می باشد و  شامل مخزن ، قرائتخانه برادران و خواهران می باشد. ضمنا" کتابخانه دانشگاه مجهز به سیستم جستجوی رایانه ای می باشد.

شرایط عضویت در کتابخانه 
- دو قطعه عکس 
- ارائه کارت دانشجویی 
- تهیه تعرفه ۶۰۰۰ ریالی(ششصد تومانی) از امور مالی دانشجویی

»مزرعه پژوهشی دانشگاه

مسئول : محمد رضا عشرتی

- انجام پایان نامه های کارشناسی ارشد رشته های زراعت و علوم دامی و طرحهای تحقیقاتی اساتید رشته های کشاورزی .

-  آموزش دروس عملی رشته های کشاورزی و دامپزشکی.

-  کلیه امورات مزرعه توسط دانشکده کشاورزی انجام می گیرد.

 

 

»چشم انداز آینده

حوزه معاونت پژوهشی جهت پیشبرد امور تحقیقاتی واحد ، امور زیر را دنبال می نماید:

-  تشویق اساتید جهت ارئه مقالات در کنفرانس های بین المللی.

-  افزایش تعداد طرحهای تحقیقاتی برون دانشگاهی با توجه به موقعیت صنعتی و کشاورزی شهرستان ساوه.

-  تقویت باشگاه پژوهشگران جوان.

-  تجهیز آزمایشگاهها و کارگاهها با توجه به توسعه روز افزون دانشگاه و ارتقاء کیفیت آموزش و پژوهش .

-راه اندازی مجلات علمی -پژوهشی در کلیه رشته های دارای مقطع کارشناسی ارشد.

-برگزاری همایش های داخلی ,منطقه ای , ملی و بین المللی و سخنرانی علمی

-افزایش سطوح مکانیزاسیون اداری در حوزه های مختلف دانشگاه و توسعه ICT

- راه اندازی مرکز تحقیقات کشاورزی

- استفاده بهینه و کامل از بودجه اختصاصی حوزه پژوهش

 

 

لينک هاي مرتبط با اين بخش
 کتابها
 کنفرانسها و گردهمایی ها
 اهم وظایف و اختیارات
 چشم انداز آینده
 دفتر امور پژوهشی
 دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات
 انجمن های علمی و ادبی
 انتخاب وب سایت