|  
شنبه 1 ارديبهشت 1403
  |     |   ENGLISH   |     |     |  
نوع خبر 
 
 
برگزاری کارگاه عفاف و حجاب در واحد ساوه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا ، دکترمجید گندمکار در کارگاه دو روزه روش‌های بسط و تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف ویژه اعضای هیئت علمی‌که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: روزی زنان ما را مجبور به برداشتن چادرهایشان می‌‌شدند و زنان ما از این کار ممانعت کرده و همان فرموده شهید مطهری که فرمودند حجاب مصونیت است نه محدودیت را باور و به آن عمل می‌کردند.

وی افزود: در گذشته و نسل‌های قبلی به دلیل اینکه مفهوم و ارزش حجاب و جایگاه آن به درستی برای نسل جوان تشریح و قابل فهم بود خیلی راحت‌تر بدون هیچ محدویت و اجباری زنان و دختران و در بعد پوشش مردان به مقوله حجاب و این ارزش افتخار می‌کردند ولی متاسفانه امروز ارزش‌هایی‌که به‌خاطر آن جنگیدیم و هزینه‌های زیادی برای حفظ آن صرف کردیم تضعیف شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ساوه تصریح کرد: از دیدگاه جوانان و قشر فرهیخته و حتی عامه مردم این چنین القاء شده که بحث حجاب و تشریح جایگاه آن فقط در حیطه معارف‌است و فقط در درس جامعه روحانیت‌و کلاس این اساتید گنجانده می‌شود و به همین منظور جوان ما کمتر از این موضوع استقبال می‌کند.

گندمکار با اشاره به اینکه حجاب فقط مختص یک گروه خاص نیست و همه باید خود را در برابر این ارزش مسئول بدانند گفت: هدف از اینکه این کارگاه ویژه اساتید برگزار شد این بود که اساتید ما در هر رشته‌ای که هستند خود را نیز مسئول و موظف بدانند و حداقل چند دقیقه هم که شده در کنار تدریس در ارتباط با این ارزش بحث و تبادل نظر شود چرا که تاثیرپذیری این ارزش از طریق قشر فرهیخته برای نسل جوان بیشتر است.

وی بیان کرد: فلسفه حجاب، جایگاه حجاب در اسلام و در ادیان دیگر، حجاب از منظر روان شناسی، از منظر جامعه شناسی، حجاب و جایگاه آن در قران و روایات، حجاب‌و نقش آن در تحکیم پایه‌های زندگی و نقش حجاب در سلامت فرهنگی جامعه و روح و روان انسان و راهکارهای تشویق جوانان به حجاب و عفاف از مباحثی است که در بخش نخست این کارگاه به آن پرداخته شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ساوه خاطرنشان کرد: از دیگر مباحث مطرح شده در این کارگاه آثار اجتماعی حجاب در جامعه، استحکام نهاد خانواده، آرامش روانی، حفظ کرامت زن و موانع گسترش حجاب و عفاف در حوزه عوامل فردی و اجتماعی در مدرسه، دانشگاه و عوامل آسیب‌زا در خانواده نیز بحث می‌شود.

دکترگندمکار با اشاره به اهمیت و برگزاری این کارگاه دو روزه اظهار کرد: انتظار می‌رود اساتید ما در این کارگاه با فلسفه حجاب، نقش حجاب و عفاف در تحکیم پایه‌های زندگی و آثار اجتماعی حجاب در جامعه را بشناسند و با موانع گسترش حجاب و عفاف در خانواده و اجتماع آشنا شوند و آثار فرهنگی و اجتماعی گسترش بدحجابی را دریابند.

وی افزود: متاسفانه امروز به سبب عدم آموزش صحیح و الگوهای غلط تربیتی و گرایش به برنامه‌های غربی ارزش‌ها در جامعه و به‌ویژه بین نسل جوان تضعیف شده که باید آن را زنگ خطر برای نابودی جوانان و باورهای اعتقادی و اسلامی دانست و ما خود با این روش زمینه را برای ترویج و گسترش فرهنگ غربی فراهم کردیم.

يکشنبه 29 شهريور 1394  12:24

آخرين تاريخ بازديد : جمعه 24 فروردين 1403  6:14:31
 انتخاب وب سایت